Monday 30 October 2017

Aksjeopsjoner Etter Slutte


21-årige Indiana quarterback sier at han avslutter fotball etter sesongen: Jeg trenger min hjerne Justin K. AllerGetty Indiana University junior quarterback Zander Diamont kunngjorde lørdag at han planlegger å gå bort fra fotball på slutten av denne sesongen på grunn av langsiktig helseproblemer. Den 21-årige backupen, som var preget av en rushing-trussel, og noen ganger tok sammenligninger med Johnny Manziel, ble aldri skilt fra å ta treff under sin kollegiale karriere. Selv om han er undersized på 6-fots-1 og 175 pounds, nektet han å skyve eller gå ut av grensene før kontakt med respekt for spillet. Det er bare ikke min stil, og hvis jeg skal gå ut, skal jeg gå ut, sa han til Indianapolis Star. Jeg tror at for min sikkerhet og fremtiden jeg ikke kommer til NFL trenger jeg hjernen min. Så det var beslutningen. Diamont sa ikke hvor mange hjernerystelser han har lidd, men Indiana-lederen Kevin Wilson sa at han trodde at treffene hadde kommet seg til ham. En av hans gaver er hans evne til å løpe, men han er en liten fyr, og han spiller med mye hjerte og mye mot, sa Wilson The Star. Jeg tror noen av de treffene legger på ham. Indias fotballag har vært opp og ned og fullfører sin vanlige sesong på 6-6. Diamont sa at etter det kommende bolle spillet, vil han oppgradere om sommeren og forfølge en karriere i underholdning. Underholdningsindustrien er hvor jeg planlegger å gå, men vel, sa han. Jeg mener, hvem vet hva som skal skje. Du vet aldri. Han la til, Dette spillet er livet, og jeg kunne ikke vært mer takknemlig for veksten det brakte meg. NU WATCH: Se fantastiske droneopptak av nettstedene og spillestedene for vinterspillene i 2018 i Sør-Korea. 21-årige Indiana quarterback sier at han avslutter fotball etter sesongen: Jeg trenger min hjerne10 ting jeg skjønte etter at jeg sluttet jobben min uten en plan Her er et innlegg som jeg skrev et år etter at jeg sluttet jobben min hver av de 10 tingene jeg fremhevet som jeg hadde lært siden jeg sluttet, har makt til å berolige deg om livet etter å ha avsluttet. Men alt dette blir sagt, dette er fortsatt din avgjørelse og ingenting, og ingen bør få deg til å avslutte jobben din, i år eller noe annet år. Det er en viktig beslutning du må gjøre basert på dine personlige verdier og mål, hvor du er nå og hvor du vil komme til. 10 ting jeg har lært siden jeg sluttet jobben I september 2013 gikk jeg ut av kontoret mitt og inn i det ukjente. Jeg hadde resignert fra jobben min, den første etter studiene, uten konkrete planer om hva jeg ville gjøre neste gang. Jeg tømte leiligheten min på syv år, lagde boksene mine på plass og flyttet inn i foreldrenes gjesterom mens jeg tenkte på mitt neste trekk. Min intensjon siden begynnelsen hadde vært å skape en mer uavhengig og fleksibel livsstil. Jeg ønsket å fortsette å jobbe i digital markedsføring, hvor jeg hadde både kunnskapen og lidenskapen fra min forrige rolle å forfølge min mer kreative side ved å ta min skrive mer seriøst og selvfølgelig å kombinere alt dette med muligheten til å reise og å tilbringe tid med venner og familie. Så langt, så bra Denne gangen i fjor tok jeg offisielt inn min egen konsulentvirksomhet, og jeg har vært opptatt av gode prosjekter helt siden, jobbet med store navnsklienter, lager nye tilkoblinger og sliter meg ferdighetssettet. Jeg har fullført mitt MatadorU reise skriving kurs og Ive vært opprettholde en vanlig innleggsplan og en voksende leser base på bloggen min, samt å bidra gjest innlegg til andre nettsteder. Og Ive fortsatte mine reiser med weekendferier i Europa, samt en lengre tur til New Zealand, Australia, Malaysia og Singapore. Så hva har jeg lært, ett år på 1. Livet på den andre siden er ikke så skummelt som du tror. Da jeg så ut på verden fra en stabil jobb, var frykten for å forlate den sikkerheten bak nesten lammende. Når jeg hadde fattet beslutningen om å slutte og mitt perspektiv skiftet til en av null lønn, 100 muligheter, som frykter alt, men forsvant. Jeg følte meg empowered og opphisset av min evne til å få ting til å skje, og jeg bevæpnet meg med informasjon ved å lese bøker om freelancing og rådgivning, snakke med folk som hadde satt opp egne virksomheter, gikk til arrangementer der jeg møtte likesinnede mennesker. Jeg skjønte også at sikkerheten jeg hadde følt i min tidligere jobb var en illusjon: folk blir sparket, avdelinger omorganiseres, selskaper bretter seg. Ikke la frykt for det ukjente holde deg i en jobb som gjør deg ulykkelig. 2. Du må holde fast i våpenene dine. Jeg trodde Id gjorde den store beslutningen en gang for alle, men jeg måtte holde spørsmålstegn meg selv. Samtalen av bedriftsverdenen er høy og forførende: Rekrutterere ringer med fristende jobbtitler, foreldrene mine bekymrer seg for min pensjon, kunder ønsker fulltidstøtte. Hver gang må jeg bekrefte min beslutning om å forlate den verden bak, og hver gang kommer jeg ut den litt sterkere og mer fast bestemt på å holde fast i min nye livsstil. Jeg har alltid sett på andre mennesker for trygghet og bekreftelse på at jeg tar den riktige beslutningen, men jeg vet nå at jeg er den eneste som vet hva som passer meg. Så når du har gjort den beslutningen, løp med det, stol på dine instinkter, og ikke se tilbake. 3. Det er flere alternativer enn du noensinne trodde mulig. I min tidligere jobb ble jeg omgitt av folk med samme akademiske bakgrunn og med samme ambisjoner om lønnsøkninger og kampanjer. Vi var alle komfortable i den verden og usikre på hva som lå utenfor. Så snart jeg hadde forlatt, møtte jeg mennesker med ulik bakgrunn, med mye bredere ambisjoner, og med helt forskjellige prioriteringer. Spesielt reiser du spesielt til å møte mennesker med alle slags planer, og mangel på planer, og dette er både beroligende og inspirerende. Åpne øynene dine og ditt hjerte til de forskjellige livsstilene som er der ute, og du kan bli overrasket over mulighetene som er åpne for deg. 4. Du kan enkelt leve på mindre penger enn du tror. Med en månedslønn som strømmer inn på bankkontoen min, kjøpte jeg klær jeg ikke trengte, tok drosjer og gikk ut uten å tenke på fremtiden. Å være arbeidsledig ble jeg mer forsiktig: Jeg kjøpte færre lattes, jeg gikk mer, jeg avbrød Spotify Premium - og jeg følte meg ikke synd for meg selv. Det er ganske smertefritt å kutte ned på lite luksus, og å ha litt buffer med besparelser vil også gi deg ekstra sikkerhet og tillit til å forfølge dine planer. Faren er faktisk motsatt: Når pengene begynner å strømme inn igjen, er det enkelt å oppgradere dine vaner til tidligere nivåer. Så fokus på de sanne nødvendighetene, og tilbring så mye ekstra på erfaringer - reise, venner, familie - i stedet for å kjøpe materielle ting som bare vil rive opp i livet ditt. Og, ja, tenk på å spare og investere for en regnfull dag. 5. Nye muligheter vil dukke opp fra ingensteds. Jeg forlot jobben min uten å vite nøyaktig hva jeg dro for. Jeg hadde tanker om å reise, begynte en konsulent, tok et år å skrive, tok en annen heltidsjobb på eksotisk sted eller i en ideell organisasjon. Siden jeg forlot, har jeg blitt involvert som mentor i to oppstartskuvubatorer, kjøre workshops med store selskaper, jobbet med spennende prosjekter med store merkenavn, og gjort intervjuer og gjesteinnlegg for ulike blogger og nettsteder. Ingen av disse tingene var til og med på min radar mens jeg var i min gamle jobb. Ive blir også klar over, og takknemlig for, et fantastisk nettverk av mennesker som er ivrige etter å gjøre gjensidig tilkoblinger og samarbeid. Så snakk med venner og fremmede, gå til nettverksarrangementer, og forblir fremdeles åpne for uventede muligheter fra uventede retninger. 6. Det må ikke være perfekt fra dag ett. Jeg var alltid på utkikk etter den ideelle jobben, på det ideelle stedet, i den ideelle industrien - men fantasien eksisterer ikke. Jeg flyttet til Genève for å jobbe i De forente nasjoner, men endte opp med markedsføring av forbruksvarer, utviklet verdifull kompetanse og kunnskap mens jeg gjorde livslange venner blant mine kolleger. Jeg hadde ikke planlagt å flytte tilbake til London, men Ive hadde noen gode muligheter her og for nå, i det minste, liker jeg virkelig det. Og mange av frøene som jeg begynte å så et år siden, som på den tiden ikke vokste til noe konkret, bærer nå frukt. Jeg forventer ikke å være en verdensansatt leder og bestselgende forfatter som bor i drømmehuset i neste uke, men med hver klient, hvert prosjekt, hvert innlegg, jeg forme livet jeg vil ha. Så lenge du går i riktig retning, et skritt eller to nærmere hvor du vil være, så betrakt det som et godt trekk. 7. Ingenting er for alltid. Det virket som en stor beslutning om å forlate jobben min. Ive skjønte imidlertid at det verste som kan skje, hvis det ikke lykkes å skape en mer uavhengig livsstil, er at jeg må gå tilbake til en heltidsjobb. Jeg kjenner folk som har bestemt seg for å gå tilbake til en fast rolle etter en periode med å drive egen virksomhet, glad i kunnskap om at det er rett for dem. Hvis firmaet mitt ikke gjør så mange år nedover linjen, eller hvis jeg bestemmer meg for at jeg vil gjøre noe annet, kan jeg alltid slå den ned. Hvis jeg ikke liker landet jeg er i, kan jeg alltid flytte. Ingenting er satt i stein, alt kan endres - om ikke umiddelbart, da over tid. Så prøv det, og se hvordan det går. Flickrmeenakshi madhavan 8. Du er ikke alene. Det er lett å føle at du er den eneste med tvil, den eneste ikke oppfylt - det er bare ikke sant. I min fryktløse fredags intervju-serie på bloggen min har jeg snakket med andre som har forlatt bedriftsverdenen bak å gjøre noe mindre konvensjonelt, om det skulle skrive om sunn mat, å produsere TV-programmer, eller å drive et kunstsenter for barn . De møtte alle sine egne frykt og utfordringer, og noen har returnert til bedriftens verden i en eller annen form, men ikke en av dem beklager deres trekk. Bare dra opp en stol på et herberge eller til og med i din lokale pub, og du er bundet til å møte noen på egen reise med selvoppdagelse. Det er opp til deg å finne din egen vei, men det er millioner der ute som er med deg i ånd. 9. Du har aldri alle svarene. Jeg har vært på en bratt læringskurve i år. Som en ny bedriftseier måtte Ive lære om begrensede selskaper, selskapsskatt, MVA, LØN, NI Im lage forslag, kontrakter og fakturaer, jeg redigerer CSS på nettstedet mitt, og jeg forteller artikler om både digital markedsføring og frilansskriving. Muligens har den største utfordringen vært å finne den beste måten å balansere arbeid og inntekt på den ene siden med moro og frihet på den andre, men jeg lærer ikke vent på poenget når du har den perfekte planen, og du har besvart alle mulige spørsmål, som du aldri skal ha 100 sikkerhet. Det vil alltid være noen risiko - men det er OK 10. Ikke alle som vandrer er tapt. Livet trenger ikke å være å finne en jobb, møte The One, få et boliglån, ha barn. Det kan være vanskelig å se alle rundt deg, men hvis du ikke vil følge den banen nå eller kanskje, så er det ingenting galt med å fortsette å utforske forskjellige stier, møte nye mennesker, bo i forskjellige byer, reise verden livet har ikke et sluttpunkt - vel, død, men jeg tror ikke du burde jobbe mot det som et mål - så hvorfor ikke la det være en endeløs reise med funn og kontinuerlig læring jeg sier, bon voyage Og hvis du kommer til å se meg i den vandrerhjemmet bar, kom og bli med meg for en drink og dele våre historier over en pisco sur. Les den opprinnelige artikkelen på Quora. Still et spørsmål, få et godt svar. Lær av eksperter og få insider kunnskap. Du kan følge Quora på Twitter. Facebook. og Google. Copyright 2016. Følg Quora på Twitter. SE OGSÅ: Hvordan finne ut hva tiden din er verdt, slik at du kan bruke det mer effektivt. Hva er meningen med å fastsette datoen i aksjeopsjoner Det virker som i går at arbeidsgiveren ga deg muligheter til å kjøpe 1.000 aksjer av aksjene på 10 aksjer . I dag hoppet markedsprisen til 15 aksjer. Du er kløe for å utøve opsjonene, kjøpe aksjene og vende lageret for en rask 5000 fortjeneste. Men ikke så fort. Hvis alternativene dine er som de fleste aksjemessige aksjeopsjoner, må du vente, fingrene krysses, til den store kvoteringsdatoen. Quot Medarbeidsopsjoner Alle typer selskaper gir sine ansatte opsjoner som insentiver. En aksjeopsjonsopsjon gir deg muligheten til å kjøpe aksjer på arbeidsgiverens aksjer til en forutbestemt kvotere pris. Quot Hvis strykprisen er lavere enn markedsprisen på aksjen på det tidspunktet du kan utøve alternativet, står du for å lage en fint fortjeneste. Målet med aksjeopsjonen er å justere interessene dine med de av selskapets aksjonærer 8212, det vil si at alle aksjene skal gå opp. Fortrinnsdato Når du får et incitamentsprogram, kan du vanligvis ikke bruke det med en gang. Det ville ikke være mye av en quotincentive, quote tross alt, hvis fortjenesten kom bakte rett inn og du kunne nyte det umiddelbart. Du må vanligvis være med selskapet for en viss tid for å bli kvalifisert til å utøve opsjonene dine. Datoen da opsjoner virkelig blir quotyoursquot å utøve er opptjeningsdatoen. Vesting Schedules Aksjeopsjoner kvotekvoten i henhold til en opptjeningsplan, og selskaper kan sette tidsplanene for å gjenspeile den typen incitament de prøver å gi. For eksempel kan et selskap gi deg opsjoner på 6.000 aksjer som vesker på en gang om fem år, noe som ville være designet for å holde deg rundt i lang tid. Eller du kan få forskjellige alternativer som belønner deg i etapper, med 100 alternativ om en måned i fem år. Selskapet kan gi deg mulighet til å utøve alternativer umiddelbart etter hver delkvittering, kvittering eller bare i etapper, eller du kan ikke trene dem før du enten blir fullstendig interessert eller du forlater selskapet. En vanlig inntjeningsteknikk går under navnet quotthe cliff. quot Dette krever en bestemt tidsperiode før noen muligheter er overhodet. For eksempel kan det hende du må jobbe for et helt år eller to år før opptjeningen begynner, hvoretter alternativene begynner å vesle på en vanlig tidsplan. Klippen tjener flere formål, for eksempel å opprettholde et sterkt incitament og forhindre situasjoner som tar penger og løpe kort tid etter at opsjonene er gitt. For oppstart som gir nye leiealternativer 8212 ikke en uvanlig praksis 8212 kan klippen beskytte selskapet mot muligheten for dårlig utleie av opptjente aksjeopsjoner som selskapet måtte da utøve før arbeidet avsluttes. Referanser Relaterte artikler Slik rapporterer du ikke-kvalifiserte aksjer på 1099 Kan jeg beholde aksjene mine etter å ha avsluttet aksjeopsjoner som er forklart i vanlige engelske aksjeopsjoner vs. RSUs Populære artikler Hvordan beregne fortynnede aksjer fra opsjoner Hva betyr det for å utøve aksjeopsjoner Hva er en Utløpt opsjonsregler for kjøp av aksjeopsjoner

No comments:

Post a Comment